Een baanbrekend decennium
In 2010 introduceerden we het Unilever Sustainable Living Plan (USLP), waarin we aantoonden dat duurzaamheid en succesvolle bedrijfsprestaties aan elkaar zijn gekoppeld.
In de tien jaar dat het USLP bestaat, is de wereld veranderd. De problemen die ons inspireerden zijn inmiddels gemeengoed geworden. Belanghebbenden zien verplichtingen tot duurzaamheid niet langer als aardig om erbij te hebben – met recht eisen ze dit als minimumvoorwaarde.
We hebben gaandeweg veel geleerd. En hoewel we het niet altijd bij het rechte eind hebben, vinden we dat we onze ambitie om leiders te zijn in duurzaamheid hebben nageleefd; gedreven door onze kernovertuiging dat merken met een doel groeien, bedrijven met een doel het volhouden, en mensen met een doel bloeien.
Meer dan ooit zijn we ervan overtuigd dat we op de juiste weg zijn: voor ons en voor de wereld. En gewapend met de ervaring van ons USLP gaan we een beweging opzetten waarin onze leveranciers, klanten en consumenten allemaal meedoen aan het bouwen van een betere toekomst.
Een nieuw contract – met de maatschappij en de planeet
Nu willen we onze activiteiten pushen, én de manier waarop zaken worden gedaan, meer dan ooit tevoren. Onze bedrijfsstrategie Unilever Compass beschrijft hoe we die ambitie kunnen verwezenlijken.
In Unilever Compass staan onze belanghebbenden centraal bij alles wat we doen.
Het versterkt het niet bespreekbare belang van respect voor de mensenrechten. En het bevat ambitieuze actieprogramma's om de meest kritieke problemen van onze tijd aan te pakken, de volledige schaal en impact van onze merken te benutten en verder en sneller te gaan door het oprekken van tijdgebonden doelen die positieve verandering stimuleren.
Onze visie in actie
We hebben de schaal, de capaciteit en de wil om een echt, positief en blijvend verschil te maken voor de planeet en onze maatschappij. We veranderen, we handelen en we ondersteunen anderen die ook handelen.
Meer weten over de gebieden die we aanpakken.