Doorgaan naar Inhoud

Wij zijn Unilever

Over de hele wereld zijn we met 127.000 mensen, we hebben meer dan 400 merknamen in meer dan 190 landen, we zijn een internationaal bedrijf met een internationaal doel.

a diverse group of people sitting on blocks

We worden door ons doel gedreven: duurzaam leven heel gewoon maken

Het is waarom we naar het werk komen. Het is waarom we zakendoen. Het is hoe we tot buitengewone prestaties komen.

Toen in 1883 Sunlight Soap door onze oprichter in het VK werd geïntroduceerd, was dat baanbrekend, innovatief en had een doel: hygiëne populariseren en dit binnen handbereik van gewone mensen te brengen. Dat was zelfs toen al duurzaam leven. Nu hebben we meer dan 400 merken en worden we nog steeds door dat doel gedreven.

We willen meer goed voor onze planeet en onze maatschappij doen, niet alleen maar minder slechte dingen. We willen de maatschappelijke en milieuproblemen aanpakken waar de wereld mee te maken heeft en we willen het leven van mensen beter maken met onze producten.

We zijn al meer dan 120 jaar pioniers, vernieuwers en 'toekomstmakers'; en we zijn van plan hiermee door te gaan. En we zijn van plan dit op duurzame wijze te doen.

Bezoek onze internationale website voor meer informatie over hoe wij werken

We zijn een echt internationaal bedrijf

  • 190+landenwaar onze merken verkocht worden
  • 3.4miljardmensengebruiken onze producten elke dag
  • 60.1miljardomzet in 2022waarvan 59% in opkomende markten

Wij bezitten doelgerichte merken

Bekijk onze betekenisvolle merken

  • Meer dan 400merkendie gevestigde namen zijn
  • 14merkendie in 2022 een verkoop van boven de € 1 miljard hadden
  • 81%van onze merkenzijn de top twee presteerders in hun markt
  • 14merkenin Kantars top 50 internationale merken zijn van ons

Onze mensen zijn onze drijvende kracht

Lees hier meer over onder Carrière

  • 127,000werknemerswereldwijd
  • 54/46genderevenwicht (vrouw/man)
  • Nummer 1werkgever in de FMCG-sectorvoor recent afgestudeerden en opkomend talent in 16 van onze 20 belangrijkste markten.

Wij gebruiken onze omvang om een positieve bijdrage te leveren

Ga naar Planeet & Samenleving voor meer informatie

  • 21%van onze verpakkingenis gemaakt van gerecycled plastic
  • 48%van ons portfoliobood positieve voeding
  • 667 miljoen mensen bereikt via brand purpose gezondheids en welzijnsprogramma's
  • 818 miljoen uitgegeven aan diverse bedrijven die eigendom zijn van ondervertegenwoordigde groepen

Het leveren van impactvolle innovatie

  • 908 miljoenbesteedaan onderzoek en ontwikkeling
  • 1,7 miljard incrementele omzet uit innovaties

Productie van wereldklasse

  • 280fabrieken van Unilever
  • 68%vermindering van de broeikasgasemissies door energieen koudemiddelgebruik in onze activiteiten sinds 2015
  • 25 miljoen klantbestellingen per jaar verwerkt

Wij zijn Unilever België

  • 93%van onze leiders werkt binnen hun thuisfront
  • 50/50genderbalans in management
  • 2merken in top 10 FMCG in België
  • 100%hernieuwbaar elektriciteitsnet wereldwijd
Terug naar boven