Doorgaan naar Inhoud

Unilever helpt horeca sterker uit de coronacrisis te komen

Gepubliceerd:

Gemiddelde leestijd: 2 minuten

Brussels 2 November 2020. Unilever lanceert het platform sterkezaak.be in Vlaanderen om een bijkomende ondersteuning aan de horeca sector te bieden. Dit platform groepeert drie digitale tools van Belgische makelij: Growzer (centraal bestellingsplatform en digitaal kasboek), Are The Happy (vlot en efficiënte online communicatie met de klanten) en Strobbo (automatische dimona’s en digitale contracten). Om de toegangsdrempel tot deze tools te verlagen neemt Unilever een groot deel van het abonnementsgeld van zijn klanten voor zijn rekening om deze extra ondersteuning te bieden.

“Met onze digitale back end onder nemen we slimmer en houden we nog meer de vinger aan de pols met betrekking tot de prime costs (staff & food cost). Dit helpt ons rendabel te blijven ook in deze uitdagende tijden waar de omzet sterk onder druk staat”, Peter Van Praet (CEO Bavet).

De coronacrisis heeft een stevige impact op de horecasector. Eén zaak op twee zit in de problemen en heel wat ondernemers kunnen het amper nog enkele maanden uitzingen. Er komt een heuse faillissementenstorm aan en uit een recent onderzoek blijkt dat heel wat horecaondernemers overwegen de handdoek in de ring te werpen. Ze zitten met de handen in het haar, zijn op zoek naar nieuwe opportuniteiten, maar missen vaak de tools die hun toelaten efficiënter te werken, de kosten te monitoren en meer marge te maken.

“Door de tools via ons platform zeer voordelig beschikbaar te maken dragen we ons steentje bij aan een sector die voor ons zeer belangrijk is. Als leverancier willen we meer doen dan producten en promoties op klanten afvuren, we willen een partner zijn die meedenkt op lange termijn en ook helpt wanneer het (echt) nodig is. Met Sterkezaak.be willen we de ondernemers weerbaarder maken en toekomstgerichte tools aanreiken.”, verklaart Michiel Bleys, Sales Lead Out Of Home Unilever BeLux.

Met het platform sterkezaak.be draagt Unilever alvast haar steentje bij voor het ondersteunen van de sector door het runnen van een horecazaak makkelijker, efficiëncer en rendabeler maken. Dankzij de digitale tools die dit platform beschikbaar stelt kunnen horecaondernemers meer doen met minder en krijgen ze de broodnodige ondersteuning om te werken aan een oplossing om sterker uit deze crisis te komen.

“Vergelijk het gerust met Resengo of Tablebooker die de manier waarop reservaties worden aangenomen grondig heeft gedigitaliseerd. Het online kunnen aannemen van reservaties in plaats van per telefoon maakt de bedrijfsvoering een stuk sneller en kostenefficiënter”, geeft Michiel Bleys.


Pers contact

Marie-Adélaïde Defourny Spokesperson
+32 492 91 77 30

Terug naar boven